قیمت کامپوزیت دندان تهران

نویسنده : مدیر پرتال مشاوره     دسته بندی : کامپوزیت

یکی از فاکتورهایی که در تصمیم گیری برای انجام کامپوزیت در تهران برای افراد بسیار مهم است، قیمت آن است. تا جایی که به احتمال زیاد قیمت کامپوزیت دندان تهران نخستین چیزی است که درباره اس می پرسیم و جستجو می کنیم. حال این قیمت گذاری ها چگونه انجام می شود و چه چیزهایی را باید بدانیم و در نظر بگیریم؟

عوامل موثر در قیمت کامپوزیت دندان تهران

قیمت کامپوزیت دندان تهران به عوامل متعددی بستگی دارد که هر کدام می تواند هزینه نهایی را تا چند میلیون جابجا کند. از مهم ترین فاکتورهای موثر بر هزینه کامپوزیت دندان تهران می توان به این موارد اشاره کرد:

  1. تعداد واحد کامپوزیت: از آنجایی که کامپوزیت برای هر واحد دندان انجام می شود، قیمت نیز بر اساس هر واحد تعیین می شود. از این رو هر چه تعداد دندان بیشتری را بخواهید کامپوزیت کنید، هزینه بیشتری دارد. برای مثال گاهی ممکن است تنها سه واحد دندان شما نیاز به کامپوزیت داشته باشد، اما برای یکسان سازی آنها با دندان های مجاور به خصوص از نظر رنگ و طبیعی به نظر رسیدن، نیاز به کامپوزیت کردن این دندان ها نیز پیدا کنید. هرچند این کار تا حدی به سلیقه و انتخاب شما برمی گردد.
  2. شرکت سازنده و برند کامپوزیت دندان: یکی از عوامل مهم در قیمت کامپوزیت دندان تهران ، شرکت سازنده و نوع برند کامپوزیت است. در این مورد آنچه که بهترین پزشک های کامپوزیت دندان پیشنهاد می دهند، برندهای آمریکایی، ژاپنی، سوئیسی و آلمانی است. البته برندهای متفرقه و از کشورهای دیگر نیز وجود دارد که قیمت کمتر و کیفیت پایین تری دارند. اما توجه کنید که کامپوزیت دندان برای سلامت دهان و دندان و همچنین زیبایی صورت و لبخند شما انجام می شود و اگر از برندهای بی کیفیت استفاده شود، خطرات جدی برایتان خواهد داشت. در نتیجه عقل سلیم حکم می دهد که در همان ابتدا از برندهای معتبر استفاده و از خطرات و هزینه های بعدی جلوگیری کنیم.
  3. میزان تخصص و تجربه پزشک و دستمزد آن: مسلم است که هرچه دندانپزشک کامپوزیت متخصص تر و با تجربه تر باشد، هزینه و دستمزد بیشتری نیز دارد و تاثیر بسزایی بر قیمت کامپوزیت دندان تهران می گذارد. در این مورد نیز سعی کنید به دنبال بهترین دکتر کامپوزیت تهران یا شهرهای دیگر باشید تا با خیالی آسوده تر به درمان بپردازید.
  4. درمان های جانبی و قبل از کامپوزیت دندان: اگر دندان های شما برای انجام کامپوزیت بستر مناسبی نداشته و نیاز به درمان های جانبی قبل از کامپوزیت داشته باشند، هزینه نهایی افزایش پیدا می کند. این درمان ها شامل درمان برداشتن پوسیدگی دندان، درمان کجی بیش از حد، درمان ناصافی دندان، تراشیدن شکستگی های دندان و ... می شود. حتی در صورت حاد بودن مشکلاتی همچون کجی و نامرتب بودن دندان ها، ممکن است نیاز به ارتودنسی داشته باشید.
  5. مکان و شرایط کلینیک کامپوزیت: از نکات مهمی دیگری که بر قیمت کامپوزیت دندان تهران تاثیر زیادی میگذارد، موقعیت مکانی و شرایط کلینیکی است که به آن مراجعه می کنید. برای مثال شاید دو کلینیک از مواد و تجهیزات یکسان برای کامپوزیت استفاده کنند، اما به خاطر موقعیت مکانی متفاوت و شرایطی و محیطی که ارائه می دهند، قیمت هایشان با هم تفاوت داشته باشد.
  6. برداشتن و تعویض کامپوزیت قبلی: اگر یکبار دندان هایتان را کامپوزیت کرده اید و به هر دلیلی می خواهید آن را نو کنید، باید کامپوزیت قبلی به طور کامل برداشته شود و این امر هزینه جداگانه ای دارد. برای برداشتن کامپوزیت از روش هایی همچون دریل کاربیدی، سمباده، ایر ابریژن و میکرواچر استفاده می شود.
قیمت کامپوزیت دندان تهران

جدول قیمت کامپوزیت دندان تهران

قیمت کامپوزیت دندان تهران با انواع برندها و کشورهای سازنده را می توانید در جدول زیر مشاهده کنید:

برند

کشور سازنده

قیمت هر واحد (تومان)

زنیت

آلمان

1400,000

سولافیل

انگلستان

900,000

اسپیدنت

چین

600,000

ای دی آی SDI

استرالیا

900,000

توکویاما

ژاپن

1400,000

سارمکو

سوییس

1500,000

کاریزما

آلمان

1800,000

GC جیانیان

ژاپن

1800,000

کازمادنت

آمریکا

2500,000

FGM اپالیس

برزیل

900,000

آکسفورد

آلمان

900,000

آی پی اس IPS

آلمان-سوییس

1500,000

شوفو

ژاپن

900,000

 

قیمت کامپوزیت دندان تهران با برند سوییسی

برندهای سوییسی کامپوزیت دندان از معروف ترین و پرطرفدارترین برندها در بین پزشکان و مردم است. کامپوزیت های سوئیسی همچون سارمکو و اشترومن به دلیل کیفیت بالایی که دارند، از پیشنهادهای اولیه هستند. این کامپوزیت ها عمدتا از نوع میکرو هیبرید هستند و ماندگاری و عمر بسیار بالایی دارند. رنج قیمت کامپوزیت دندان تهران با برندهای سوییسی، بین 1 میلیون تا 1 میلیون و 500 هزار تومان برای هر واحد است.

قیمت کامپوزیت دندان تهران با برند ژاپنی

کامپوزیت های ژاپنی از جمله پیشنهادهای جدی پزشکان ایرانی برای بیماران خود است. این کامپوزیت ها از کیفیت بسیار خوبی برخوردارند و ویژگی های خاص خود را دارند. قیمت کامپوزیت دندان تهران با برند ژاپنی در رنج متوسط قرار دارد بین 1 تا 1 و نیم میلیون تومان به ازای هر واحد است.

قیمت کامپوزیت دندان تهران با برند آمریکایی

برندهای آمریکایی نیز همچون برندهای سوییسی از محبوب ترین کامپوزیت های دندان هستند. شرکت هایی مانند بیسکو و اولترادنت از جمله معروف ترین برندهای کامپوزیت دندان آمریکایی هستند که زیبایی و عمر طولانی آنها در بین پزشکان زبانزد است. هرچند قیمت کامپوزیت های آمریکایی نسبت به دیگر کشورهای سازنده بالاتر است، اما کیفیت و زیبایی به مراتب بیشتری دارد و از تکنولوژی ساخت بهتری بهره می برد. قیمت هر واحد کامپوزیت آمریکایی بین 1 میلیون و پانصد تا دو میلیون و 500 هزار تومان برآورد می شود.

قیمت کامپوزیت دندان تهران با برند کره ای

برندهای کره ای نیز کامپوزیت های خوبی تولید می کنند و به خاطر قیمت مناسبی که دارند، بیشتر مورد استقبال مردم قرار گرفته است. قیمت هر واحد کامپوزیت های برند کره ای بین 1 تا 1 میلیون و 300 هزار تومان است.

قیمت کامپوزیت دندان تهران

رنگ کامپوزیت دندان

رنگ کامپوزیت دندان یکی از موارد مهم به خصوص در زیبایی و جلوه آن است که البته انواع رنگ ها تاثیر چندانی بر قیمت کامپوزیت دندان تهران ندارد. انتخاب رنگ کامپوزیت برای هر فرد به چند عامل بستگی دارد و بیمار نمی تواند هر رنگی که خواست را انتخاب کند. برای مثال اگرچه رنگ سفید بسیار زیبا و پرطرفدار است، اما برای همه کاربردی نیست. از جمله این عوامل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رنگ پوست: رنگ پوست از مهم ترین عوامل در انتخاب رنگ کامپوزیت است و در صورت هماهنگ نبودن رنگ پوست و رنگ کامپوزیت، دندان هایتان مصنوعی و نازیبا به نظر می رسند.
  • سن: تاثیرگذاری سن بر انتخاب رنگ کامپوزیت خیلی زیاد نیست. اما بهتر است برای افراد مسن تر، از رنگ های طبیعی تر که سفید یکدست نیست، استفاده شود.
  • رنگ دندان های مجاور: در صورتی که فقط چند دندان را کامپوزیت کنید، نیاز است که رنگ آنها با رنگ دندان های مجاور همخوانی داشته باشد.
  • رنگ لب: این مورد نیز باید در نظر گرفته شود تا رنگ دندان ها به خصوص هنگام لبخند زدن با رنگ لب هماهنگ باشد.

کامپوزیت هیبریدی چیست؟

کامپوزیت های هیبریدی دارای ذرات درشت تری نسبت به دیگر انواع کامپوزیت دارند و برای همین از استحکام و مقاومت بالاتری برخوردارند. از همین رو بیشتر برای دندان خلفی و آسیاب که درگیری بیشتری با مواد خوراکی دارند و باید قوی تر باشند، استفاده می شود.

کامپوزیت دندان میکروفیلد چیست؟

کامپوزیت میکروفیلد یکی از انواع مختلف کامپوزیت دندان تهران است که بیشتر برای دندان های جلویی استفاده می شود. این کامپوزیت دارای بافتی ریز است که سطحی صاف و صیقلی را روی دندان ها ایجاد می کند. از همین رو برای دندان های جلویی که در دید قرار دارند، استفاده می شود. مزیت دیگر کامپوزیت میکروفیلد رنگ پذیری کمتر به خاطر باف ریزش است که باعث می شود کمتر نیاز به پالیش های دوره ای داشته باشید. اما تنها عیب این کامپوزیت میزان مقاومت و استحکام آن کم نسبت به دیگر انواع کامپوزیت است.

کامپوزیت دندان نانو فیلد چیست؟

عیبی که کامپوزیت های میکروفیلد دارند، در کامپوزیت های نانو فیلد برطرف شده و زیبایی و مقاومت را با هم دارند. این نوع کامپوزیت به دلیل باف ریزتر نسبت به کامپوزیت میکروفیلد، بسیار صاف و براق است و استحکام مناسبی برای استفاده در دندان های جلویی دارد.

کامپوزیت دندان ای پی اس چیست؟

کامپوزیت دندان ای پی اس که یکی از جدیدترین انواع کامپوزیت دندان تهران است و پرطرفدار هم شده است، از ذرات سرامیکی در بافت خود استفاده می کند. به همین خاطر هم دارای مقاومت خوب و همچنین ثابت رنگ بالاتر نسبت به دیگر کامپوزیت هاست. کامپوزیت ای پی اس بسیار شبیه لمینت سرامیک است و از این رو افراد زیادی آن را می پسندند. این کامپوزیت به خاطر رنگ پذیری پایین، برای افرادی که خوراکی های رنگی همچون چای و قهوه مصرف می کنند، مناسب است.

قیمت کامپوزیت دندان تهران

معرفی معروف ترین برندهای کامپوزیت

همانطور که گفته شد، یکی از عوامل مهم در تعیین قیمت کامپوزیت دندان تهران ، برند یا شرکت سازنده آن است. اما این برندها چگونه هستند و چه ویژگی هایی دارند؟

کامپوزیت Kerr

Kerr یکی از معروف ترین برندهای کامپوزیت دندان است که در سال 1891 در آمریکا تاسیس شده و امروزه در سراسر جهان شعبه هایی دارد. این شرکت در ابتدا فقط کامپوزیت هایی که برای پر کردن دندان استفاده می شده را تولید می کرد و سپس وقتی دید دیگر شرکت ها رو به تولید روکش کامپوزیت آورده اند، شروع به تولید آن کرد. کامپوزیت های Kerr از کیفیت بسیار بالا، استحکام و عمر زیادی برخوردارند و زیبایی منحصر به فردی دارند. این کامپوزیت سازگاری خوبی با دندان و لثه دارد و با سرعت بالایی روی دندان سفت می شود.

کامپوزیت بیسکو Bisco

شرکت بیسکو از مشهورترین برندهای سازنده کامپوزیت در جهان است. این برند آمریکایی از تکنولوژی ساخت مخصوص به خود استفاده می کند که باعث شده کامپوزیت های آن استحکام بالایی داشته باشند. بیسکو از ماده ای به نام سیلیکات کلسیم استفاده می کند که باعث حفاظت از دندان ها و لثه می شود. همچنین استفاده از یونومر شیشه و هیدروکسید کلسیم در بافت و ساخت کامپوزیت های بیسکو، فرم دادن آن روی دندان را آسان کرده است. به طورکلی کامپوزیت های بیسکو را می توانید در دسته جدی ترین گزینه های خود بگذارید.

کامپوزیت کلتن Coltene

کامپوزیت های کلتن که از به روزترین و جدیدترین تکنولوژی های ساخت استفاده می کند، امروزه از بهترین برندهای کامپوزیت محسوب می شود. این برند از تکنولوژی نانو هیبریدی در ساخت کامپوزیت های خود بهره می برد و به همین خاطر شباهت زیادی به مینای دندان دارند. کامپوزیت های کولتن شفافیت و ماندگاری بالایی دارند و همچنین از نظر هزینه کامپوزیت دندان تهران نیز مقرون به صرفه به نظر می رسد.

کامپوزیت SDI

کامپوزیت SDI یکی دیگر از برندهای معروف آمریکایی است که زیرمجموعه شرکت Aura محسوب می شود. کامپوزیت های این شرکت ویژگی های خاص خود را دارد. از جمله درخشان بودن، پولیش آسان و فرم دهی راحت آن روی دندان که باعث شده مورد نظر پزشکان باشد.

قیمت کامپوزیت دندان تهران

راه های افزایش دوام و ماندگاری کامپوزیت دندان تهران

جدای از اینکه قیمت کامپوزیت دندان تهران چقدر باشد و شما می خواهید چه میزان هزینه کنید، باید راه های افزایش دوام و ماندگاری کامپوزیت و مراقبت از آنها را هم بدانید. یکی از مهم ترین عواملی که بر ماندگاری کامپوزیت دندان تاثیر مستقیم دارد، بهداشت دهان و دندان است. چرا که در صورت رعایت نکردن بهداشت دندان، کامپوزیت به مرور زمان رنگ گرفته و بافت خود را از دست می دهد. پس حتما موارد بهداشتی همچون مسواک زدن و نخ دندان و دهان شویه را در برنامه روزانه خود قرار دهید.

دیگر موردی که بسیار بر سلامت و طول عمر کامپوزیت اثرگذار است، مصرف دخانیات همچون سیگار و قلیان است. دود و مواد شیمیایی سیگار باعث بد رنگ شدن کامپوزیت و تحلیل رفتن بافت آن می شود. رژیم غذایی سالم نیز از دیگر موارد مهم در سالم نگهداشتن کامپوزیت هاست. برای مثال کاهش مواد خوراکی رنگی و کم کردن نوشیدنی های گازدار همچون نوشابه می تواند باعث افزایش ماندگاری کامپوزیت شود. همچنین کاهش خوردن مواد غذایی سفت مثل آجیل ها، آب نبات ها یا حتی آدامس، بر سلامت بیشتر کامپوزیت دندان تاثیرگذار است.

قیمت کامپوزیت دندان تهران زیاد است؟

اگر بخواهیم مقایسه ای نسبی بین کامپوزیت دندان با دیگر خدمات دندانپزشکی داشته باشیم، باید گفت که هزینه کامپوزیت دندان آنقدرها هم بالا نیست و نسبت به کارایی و زیبایی که دارد، ارزشش را دارد. برای مثال اگر قیمت کامپوزیت دندان تهران را با خدماتی همچون لمینت مقایسه کنید، می بینید که ارزان تر هم هست و لمینت به مراتب هزینه بیشتری دارد.

پرستیژ، بهترین کلینیک دندانپزشکی در تهران آماده ارائه خدماتی همچون کامپوزیت دندان تهران - لمینیت دندان تهران - ایمپلنت دندان تهران - اورتودنسی دندان تهران در بهترین کلینیک دندانپزشکی تهران به شما عزیزان با بهترین کیفیت می باشد.

مقالات مشابه

کامپوزیت دندان تهران یکی از روش های مناسب برای زیباسازی دندان ها و خط لبخند است. در این روش خمیری مخصوص که ترکیبی از پلاستیک و شیشه خاص است، روی دندان ها قرار گرفته و سپس با تابش لیزری، سفت می شوند و به

نظرات یا سوال خود را به اشتراک بگذارید

×
درخواست های من
درخواست های مشاور
بستن
تومان