قیمت ایمپلنت دندان در تهران

نویسنده : مدیر پرتال مشاوره     دسته بندی : ایمپلنت

قیمت ایمپلنت دندان در تهران به عوامل متعددی بستگی دارد که هر کدام می توانند هزینه ها را تا حد زیادی بالا و پایین کنند. اما قبل از اینکه هزینه ایمپلنت دندان در تهران را بدانیم، بهتر است راجع به این خدمت دندانپزشکی و اینکه چگونه انجام می گیرد، آگاه باشیم.

ایمپلنت دندان چیست؟

جراحی ایمپلنت دندان روشی است که ریشه‌های دندان را با پایه‌های فلزی و پیچ مانند جایگزین و دندان‌های آسیب‌دیده یا از دست رفته را با دندان‌های مصنوعی تعویض می‌کند که بسیار شبیه به دندان‌های واقعی هستند. جراحی ایمپلنت دندان می‌تواند جایگزین مناسبی برای پروتزها یا بریج‌ دندان باشد که به خوبی روی هم قرار نمی‌گیرند. چراکه ایمپلنت می‌توانند زمانی که ریشه‌های طبیعی دندان اجازه پروتزهای مصنوعی یا بریج نمی دهند‌ ، گزینه مناسبی باشد.

قیمت ایمپلنت دندان در تهران و همچنین نحوه انجام آن به نوع ایمپلنت و وضعیت استخوان فک شما بستگی دارد. جراحی ایمپلنت دندان ممکن است شامل چندین روش باشد. مزیت اصلی ایمپلنت، پشتیبانی محکم از دندان‌های جدید شماست – فرآیندی که نیاز به ترمیم استخوان محکم در اطراف ایمپلنت دارد. از آنجایی که این ترمیم استخوان به زمان نیاز دارد، روند آن می تواند چندین ماه طول بکشد. ایمپلنت های دندانی با جراحی در استخوان فک شما قرار می گیرند، جایی که به عنوان ریشه دندان های از دست رفته عمل می کنند. از آنجایی که تیتانیوم موجود در ایمپلنت‌ها با استخوان فک شما ترکیب می‌شود، ایمپلنت‌ها نمی‌لغزند، صدا ایجاد نمی‌کنند یا به استخوان آسیب نمی‌رسانند. به طور کلی، ایمپلنت می تواند برای موارد زیر کاربرد داشته باشد:

·         یک یا چند دندان از دست رفته داشته باشید

·         نمی توانید یا تمایلی به استفاده از دندان مصنوعی ندارید

·         می خواهید گفتار خود را بهبود بخشید

·         می خواهید لبخند خود را زیباتر کنید

خطرات ایمپلنت دندان

مانند هر جراحی دیگری، جراحی ایمپلنت دندان نیز خطراتی برای سلامتی دارد. با این حال، این مشکلات نادر هستند و زمانی که رخ می دهند معمولا جزئی و به راحتی قابل درمان هستند. این خطرات عبارتند از:

·         عفونت در محل ایمپلنت

·         آسیب یا آسیب به ساختارهای اطراف، مانند سایر دندان ها یا رگ های خونی

·         آسیب عصبی، که می تواند باعث درد، بی حسی یا سوزن سوزن شدن در دندان ها، لثه ها، لب ها یا چانه طبیعی شما شود.

·         مشکلات سینوسی، زمانی که ایمپلنت های دندانی قرار داده شده در فک بالا به داخل یکی از حفره های سینوسی شما بیرون زده است.

مراحل قبل از انجام ایمپلنت دندان

مراحل قبل از انجام ایمپلنت نیز می تواند بر قیمت ایمپلنت دندان در تهران تاثیر بگذارد. فرآیند برنامه ریزی برای ایمپلنت های دندانی ممکن است شامل متخصصان مختلفی باشد. از جمله پزشک متخصص دهان، فک و صورت (جراح دهان و فک و صورت)، دندانپزشک متخصص لثه و استخوان (پریودنتیست)، دندانپزشکی که دندان‌های مصنوعی را طراحی کرده و می سازد (متخصص پروتز)، یا حتی گاهی هم متخصص گوش، حلق و بینی (ENT).

از آنجایی که ایمپلنت های دندانی به یک یا چند عمل جراحی نیاز دارند، برای آماده شدن برای این فرآیند باید یک ارزیابی کامل داشته باشید، از جمله:

·     معاینه جامع دندانپزشکی که شامل عکس های اشعه ایکس و سه بعدی دندان برای ساخت ایمپلنت های مخصوص شما گرفته می شود. این موارد به خاطر اینکه می تواند معمولی یا سه بعدی باشد، بر قیمت ایمپلنت دندان در تهران تاثیر می گذارند.

·     بررسی تاریخچه پزشکی و  هر گونه بیماری و همچنین هر دارویی که مصرف میکنید، از جمله داروهای تجویزی و بدون نسخه و مکمل ها. اگر بیماری قلبی خاصی دارید یا از قبل ایمپلنت های ارتوپدی دارید، پزشک ممکن است قبل از جراحی آنتی بیوتیک تجویز کند تا از عفونت جلوگیری کند.

·     بررسی طرح درمان و بیمه متناسب با شرایط شما که باید برای بررسی آن عواملی مانند تعداد دندان هایی که نیاز به تعویض دارید و وضعیت استخوان فک و دندان های باقی مانده را در نظر بگیرید. عواملی که بر قیمت ایمپلنت دندان در تهران بسیار تاثیرگذار است.

برای کنترل درد، گزینه های بیهوشی حین جراحی شامل بی حسی موضعی، آرام بخش یا بیهوشی عمومی است. با متخصص دندانپزشکی خود در مورد اینکه کدام گزینه برای شما بهترین است صحبت کنید. تیم مراقبت، بسته به نوع بیهوشی، در مورد خوردن و آشامیدن قبل از جراحی به شما نکاتی را می گویند.

مراحل ایمپلنت دندان

مراحل انجام ایمپلنت تاثیر بالایی بر قیمت ایمپلنت دندان در تهران دارد و باید به آنها توجه کنید. جراحی ایمپلنت دندان معمولاً یک جراحی سرپایی است که به صورت مرحله‌ای انجام می‌شود. فرآیند کاشت ایمپلنت دندان شامل مراحل مختلفی است که عبارتند از:

·         برداشتن دندان آسیب دیده

·         آماده سازی استخوان فک (پیوند)، در صورت نیاز

·         کاشت ایمپلنت دندان

·         رشد و بهبود استخوان

·         قرار دادن تکیه گاه

·         قرار دادن دندان مصنوعی

کل فرآیند ممکن است از ابتدا تا انتها چندین ماه طول بکشد. بیشتر آن زمان به درمان و انتظار برای رشد استخوان جدید در فک شما اختصاص دارد. بسته به شرایط شما، روش خاص انجام شده یا مواد مورد استفاده، گاهی اوقات می توان مراحل خاصی را با هم ترکیب کرد.

·         پیوند استخوان فک در صورت نیاز

اگر استخوان فک شما به اندازه کافی ضخیم نباشد یا خیلی نرم باشد، ممکن است قبل از انجام جراحی ایمپلنت دندان نیاز به پیوند استخوان داشته باشید که در این صورت یک هزینه جانبی به هزینه ایمپلنت دندان در تهران اضافه می شود. این به این دلیل است که عمل جویدن، فشار زیادی بر استخوان شما وارد می کند و اگر نتواند از ایمپلنت پشتیبانی کند، جراحی احتمالا با شکست مواجه می شود. در نتیجه پیوند استخوان می تواند پایه محکم تری برای ایمپلنت ایجاد کند.

چندین ماده پیوند استخوان وجود دارد که می توان از آنها برای بازسازی استخوان فک استفاده کرد. گزینه‌ها ممکن است شامل یک پیوند استخوان طبیعی، مانند برداشتن استخوان از جایی دیگر در بدن شما، یا پیوند استخوان مصنوعی باشد. در این مورد پزشک متخصص نظر نهایی را می دهد.

ممکن است چندین ماه طول بکشد تا استخوان پیوند شده به اندازه کافی برای حمایت از ایمپلنت دندان رشد کند. در برخی موارد، ممکن است فقط به پیوند استخوان جزئی نیاز داشته باشید که می تواند همزمان با جراحی ایمپلنت انجام شود. در نتیجه وضعیت استخوان فک تعیین می کند چگونه پیوند انجام شود.

·         قرار دادن ایمپلنت دندان

در طول جراحی برای قرار دادن ایمپلنت دندان، جراح برشی ایجاد می کند تا لثه شما باز شده و استخوان نمایان شود. سوراخ هایی در استخوان که در آن قسمت فلزی ایمپلنت دندان قرار می گیرد، ایجاد می شود. از آنجایی که این قسمت به عنوان ریشه دندان عمل می کند، در عمق استخوان کاشته می شود.

در این مرحله، شما همچنان یک شکاف در جایی که دندان خود را از دست داده است خواهید داشت. در صورت نیاز می توان نوعی پروتز جزئی و موقت را برای پوشاندن آن قرار داد که می توانید آن را برای تمیز کردن و هنگام خواب بردارید.

·         در انتظار رشد استخوان

هنگامی که قسمت فلزی ایمپلنت در استخوان فک شما قرار می گیرد، استئو اینتگراسیون (oss-ee-oh-in-tuh-GRAY-shun) شروع می شود. در طی این فرآیند، استخوان فک رشد کرده و با سطح ایمپلنت دندانی یکی می شود. این فرآیند که می‌تواند چندین ماه طول بکشد، به ایجاد یک پایه محکم برای دندان مصنوعی جدید شما کمک می‌کند - درست مانند ریشه های دندان.

·         قرار دادن تکیه گاه

هنگامی که استئو اینتگراسیون کامل شد، ممکن است برای قرار دادن اباتمنت - قطعه ای که در نهایت تاج روی آن قرار می گیرد - به جراحی اضافی نیاز داشته باشید. این جراحی جزئی معمولا با بی حسی موضعی و به صورت سرپایی انجام می شود. اباتمنت و جنس آن یکی دیگر از موارد تاثیرگذار در قیمت ایمپلنت دندان در تهران است.

برای قرار دادن اباتمنت این مراحل طی می شود:

·         جراح دهان لثه شما را مجددا باز می کند تا پایه فلزی ایمپلنت دندان را ببیند

·         اباتمنت به پایه ایمپلنت دندان متصل می شود

·         سپس بافت لثه در اطراف اباتمنت بسته می شود

در برخی موارد، اباتمنت به ستون فلزی ایمپلنت دندان در هنگام کاشت پایه متصل می شود. این بدان معناست که نیازی به یک مرحله جراحی اضافی نخواهید داشت. با این حال، از آنجایی که اباتمنت از خط لثه عبور می کند، زمانی که دهان خود را باز می کنید قابل مشاهده است و تا زمانی که دندانپزشک شما پروتز دندان را کامل نکند، همینطور خواهد بود. برخی از افراد این ظاهر را دوست ندارند و ترجیح می دهند اباتمنت را در یک مرحله جداگانه قرار دهند. همین مراحل اضافی می تواند قیمت ایمپلنت دندان در تهران را افزایش دهد.

پس از قرار دادن اباتمنت، لثه های شما باید حدود دو هفته قبل از اینکه بتوان دندان مصنوعی را چسباند، بهبود یابد.

·         انتخاب ایمپلنت

هنگامی که لثه های شما بهبود می یابد، زمان انتخاب نوع و رنگ روکش که با شرایط صورت شما هماهنگی داشته باشد، فرا می رسد. در این مرحله شما و متخصص دندانپزشکی خود می توانید دندان های مصنوعی متحرک، ثابت یا ترکیبی از هر دو را انتخاب کنید که هر کدام قیمت ایمپلنت دندان در تهران را می تواند کم یا زیاد کند:

ایمپلنت متحرک: این نوع ایمپلنت مشابه پروتز متحرک معمولی است که می تواند پروتز جزئی یا کامل باشد. این ایمپلنت شامل دندان های سفید مصنوعی است که توسط صمغ پلاستیکی صورتی احاطه شده است و روی یک قاب فلزی که به اباتمنت ایمپلنت متصل است نصب شده و به طور ایمن در جای خود محکم می شود. ایمپلنت متحرک را برای تمیز کردن روزانه به راحتی می توان آن جدا کرد.

ایمپلنت ثابت: در این نوع، یک دندان مصنوعی به طور دائم بر روی یک اباتمنت ایمپلنت فردی پیچ یا سیمان می شود. در نتیجه نمی توانید دندان را برای تمیز کردن یا هنگام خواب درآورید. بیشتر اوقات، هر تاج به ایمپلنت دندانی خود متصل می شود. با این حال، از آنجایی که ایمپلنت‌ها بسیار قوی هستند، اگر چندین دندان به هم متصل شوند، می‌توان آنها را با یک ایمپلنت جایگزین کرد.

مراحل بعد از ایمپلنت دندان

چه جراحی ایمپلنت دندان را در یک مرحله یا چند مرحله انجام دهید، ممکن است برخی از ناراحتی های معمول مرتبط با هر نوع جراحی دندان را تجربه کنید، مانند:

·         تورم لثه ها و صورت شما

·         کبودی پوست و لثه های شما

·         درد در محل ایمپلنت

·         خونریزی جزئی

ممکن است پس از جراحی ایمپلنت دندان به داروهای مسکن یا آنتی بیوتیک نیاز داشته باشید. اگر تورم، ناراحتی یا هر مشکل دیگری در روزهای بعد از جراحی بدتر شد، با پزشک خود تماس بگیرید.

پس از هر مرحله از جراحی، ممکن است نیاز به خوردن غذاهای نرم داشته باشید. به طور معمول، جراح شما از بخیه هایی استفاده می کند که خود به خود حل می شوند. اگر بخیه های شما خود به خود حل نشد، پزشک آنها را برمی دارد.

اکثر ایمپلنت های دندانی با موفقیت انجام می شوند. با این حال، گاهی اوقات، استخوان به اندازه کافی با ایمپلنت فلزی ترکیب نمی شود. برای مثال سیگار کشیدن ممکن است به شکست ایمپلنت و عوارض بعد از آن کمک کند.

اگر استخوان به اندازه کافی جوش نخورد، ایمپلنت برداشته شده و استخوان تمیز می شود و می‌توانید مراحل را دوباره تکرار کنید.

توصیه های نگهداری از ایمپلنت دندان

·     بهداشت دهان و دندان را به خوبی رعایت کنید. درست مانند دندان های طبیعی خود، ایمپلنت ها، دندان های مصنوعی و بافت لثه را تمیز نگه دارید. برس های طراحی شده خاص، مانند یک برس بین دندانی که بین دندان ها می لغزند، می توانند به تمیز کردن گوشه ها و برآمدگی های اطراف دندان ها، لثه ها و پایه های فلزی کمک کنند.

·     به طور منظم به دندانپزشک خود مراجعه کنید. برای اطمینان از سلامت و عملکرد مناسب ایمپلنت های خود، معاینات دندانپزشکی را برنامه ریزی کنید و توصیه های مربوط به تمیز کردن حرفه ای را دنبال کنید.

·     از عادت های مضر خودداری کنید. اقلام سفت مانند یخ و آب نبات های سفت را نجوید که می توانند تاج یا دندان های طبیعی شما را بشکنند. از تنباکو و محصولات کافئین دار لکه دار دندان خودداری کنید. اگر دندان قروچه می کنید درمانش کنید.

قیمت ایمپلنت دندان در تهران

قیمت ایمپلنت دندان در تهران همانطور که گفته شد به عوامل زیادی همچون مواد مورد استفاده، مراحل انجام ایمپلنت، پزشک متخصص و همچنین نوع بیمه درمانی شما بستگی دارد. اما جدول زیر را برای میانگین نرخ ایمپلنت دندان تهران می توان در نظر گرفت:

(قیمت ها به ازای هر واحد دندان است)

مارک ایمپلنت دندان

قیمت ایمپلنت دندان

ضمانت

ایمپلنت Sewon medix

8.000.000 تومان + روکش  

10 سال

ایمپلنت دیو Dio 

9.000.000 تومان + روکش

10 سال

ایمپلنت مگاژن

10.000.000 تومان + روکش

10 سال

ایمپلنت سوئیسی نئودنت

12.000.000 تومان + روکش

10 سال

ایمپلنت ایرانی ایمپلنت ایرانی 3A

3.000.000 تومان

ندارد

ایمپلنت کره ای Korea ایمپلنت بایوتک Neo-biotech

5.000.000 تومان

5 سال

ایمپلنت سوئیسی ایمپلنت Sic

6.500.000 تومان

5 سال

 

پرستیژ، بهترین کلینیک دندانپزشکی در تهران آماده ارائه خدماتی همچون کامپوزیت دندان تهران - لمینیت دندان تهران - ایمپلنت دندان تهران - اورتودنسی دندان تهران در بهترین کلینیک دندانپزشکی تهران به شما عزیزان با بهترین کیفیت می باشد.

مقالات مشابه

نظرات یا سوال خود را به اشتراک بگذارید

×
درخواست های من
درخواست های مشاور
بستن
تومان