Search

ایمپلنت کامل فک بالا و پایین

ایمپلنت دندان اصولا یک فلز از جنس تیتانیوم است که توسط دندانپزشک آن را در داخل استخوان فک گذاشته و بر روی آن ساختارهای پروتزی مانند روکش قرار می دهند. زمانی که یک دندان به دلایل مختلف قابل نگهداری نباشد و کشیده شده باشد و یا اگر فردی به طور مادر زادی یک دندان را نداشته باشند، می توانند به جای آن دندان از دست رفته، ایمپلنت کنند.

شما کاربران عزیز توجه داشته کنید که روش های دیگری مانند بریج دندان نیز وجود دارد که می توانند نبود دندان یا دندان از دست رفته را جبران کند.‌ اما هیچکدام مانند ایمپلنت نمی توانند طبیعی بودن دندان را فراهم کنند. به طور کلی ایمپلنت فک، یک فرآیند ۲ یا چند مرحله ای است. این گونه که باید از طریق جراحی دکتر دندان پزشک به استخوان فک بیمار دسترسی پیدا کند و در ادامه پایه ایمپلنت که به فیکسچر معرف است و همچنین شرایط را برای جوش خوردن فیکسچر با استخوان فک فراهم کند.

توجه داشته باشید که با گذر زمان فیکسچر با استخوان فک اتصال پیدا می کند. گاهی این اتصال ممکن است چندین ماه طول بکشد و در آخر روکش ساخته شده برای ایمپلنت دندان نصب می شود. اگر شما کاربران عزیز قصد دارید ایمپلنت کامل فک بالا و یا ایمپلنت کامل فک پایین را انجام دهید می توانید به مراکز معتبر در این زمینه مراجعه کنید تا ایمپلنت کامل فک بالا و ایمپلنت کامل فک پایین خود را به درستی انجام دهند و شما عزیزان از ایملنت دندان های خود راضی باشید.

  ایمپلنت فک بالا و پایین به چه افرادی توصیه می شود؟

ایمپلنت کامل فک بالا و ایمپلنت کامل فک پایین یکی از بهترین و راحت ترین روش های جایگزین دندان های از دست رفته می باشد که امروزه به یکی از پر کاربردترین و پر درخواست ترین روش های ترمیمی دندان توسط دندان پزشکان تبدیل شده است. این روش به طور کلی موفقیت هایی را به همراه داشته است و باعث بهبود عملکرد دندان ها، لبخندی طبیعی و کاهش احتمال خرابی استخوان می شود.

به طور کلی این نوع ایمپلنت برای افرادی توصیه می شود که ۱ یا چند دندان از دست رفته داشته باشند. به این صورت که از ایمپلنت دندان برای حل مشکلات افتادن دندان و زیبایی استفاده می شود. اگر شما هم جزء افرادی هستید که ۱ یا چند دندان از دست رفته دارید، می توانید با ایمپلنت کامل فک بالا و یا ایمپلنت کامل فک پایین زیبایی خود را دوچندان کنید و لبخند طبیعی داشته باشید.

افرادی که به دلیل از دست دادن دندان تغییراتی در ساختار فک آن ها صورت می پذیرد. می توانند با ایمپلنت کامل فک باعث حفظ ساختار فک و حفظ زیبایی صورت خود شوند. بنابراین به این افراد نیز توصیه می شود که از درمان ایمپلنت فک استفاده کنند.

عدم قبول سایر روش های درمانی مانند بریج یا پرتزهای دندانی توسط دندان پزشک، می تواند باعث شود که بیمار ناچار به انجام ایمپلنت فک شود. بنابراین می توانیم بگوییم ایمپلنت کامل فک بالا یا ایمپلنت کامل فک پایین می تواند یک درمان جایگزین برای افرادی باشد که با سایر روش های درمانی دندان پزشکی شکست خوردند.

منظور از ایمپلنت کامل دندان چیست؟

ایمپلنت کامل دندان یک درمان تخصصی برای دهان می باشد که می تواند مانند دندان های طبیعی به شما زیبایی و استحکام می بخشد. در واقع ایمپلنت کامل دندان یکی از انواع ایمپلنت است که هدف آن درمان بی دندانی در تمام دهان هم فک بالا هم فک پایین می باشد. در ایمپلنت دندان درمان هر فرد وابسته به شرایط و نوع فرد ۴ الی ۱۰ پایه در هر فک یعنی فک بالا یا فک پایین قرار داده می شود و بعد از آن روکش کامل بر روی آن ها قرار می گیرد.

همچنین ایمپلنت کامل فک بالا و ایمپلنت کامل فک پایین بسته به ناحیه بی دندانی دسته بندی می شود.‌ البته ایمپلنت کامل دهان به تعداد پایه نیز بستگی دارد. به طور کلی می توانیم بگوییم که انواع ایمپلنت از نظر منطقه بی دندانی عبارتند از:

ایمپلنت کامل کل دندان

ایمپلنت کامل فک بالا

ایمپلنت کامل فک پایین

همچنین می توانیم بگوییم که تعداد ایمپلنت دهان وابسته به شرایط دهان فرد بیمار و همچنین بودجه بیمار تعیین می شود. به طور کلی برای ایمپلنت کامل دهان یعنی ایمپلنت کامل فک بالا و ایمپلنت کامل فک پایین ۱۱ تا ۱۶ پایه ایمپلنت مورد استفاده قرار می گیرد.

در صورتی که قصد دارید ایمپلنت کامل دهان را انجام دهید می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت پرستیژ مراجعه کنید و اطلاعات مد نظر خود را به راحتی پیدا کنید و سپس اقدام به ایمپلنت کامل یعنی ایمپلنت کامل فک بالا یا ایمپلنت کامل فک پایین نمایید.

ایمپلنت کامل فک بالا-کلینیک پرستیژ2

مزایای ایمپلنت کامل فک بالا و پایین

مزایای ایمپلنت کامل فک بالا و ایمپلنت کامل فک پایین به شرح زیر می باشد:

  • ایمپلنت کامل دهان ظاهر و عملکردی شبیه به دندان های طبیعی دارد. به طور حتم بزرگترین مزیت ایمپلنت کامل دهان این می باشد که ظاهری و عملکردی مانند دندان های طبیعی دارد. شما عزیزان می توانید بعد ایمپلنت کامل دهان مانند دندان های طبیعی غذا بجوید و نخ دندان نیز استفاده کنید.
  • ایمپلنت کامل فک به حفظ استخوان فک نیز کمک می کند و شما دیگر پگران افتادگی صورت بر اثر از دست دادن دندان نمی شوید. همچنین تشخیص ایمپلنت دندان از دندان طبیعی با چشم غیر مسلم بسیار دشوار می باشد.
  • ایمپلنت دندان ها تقریبا دائمی باشد. یعنی در صورتی که به درستی از آن ها مراقبت شود بیش تر از ۲۰ سال می توانند برای شما دوام داشته باشند و به سلامت دهان شما کمک نمایند. حتی در صورتی که روکش ایمپلنت آسیب ببیند، ایمپلنت دندان ها باید سالم باقی بماند.
  • ایمپلنت دندان کم تهاجمی تر از بریج ثابت می باشد.
  • ایمپلنت دندان از سایر دندان های مجاور خود محافظت می کند و در واقع هیچ آسیب و فشاری بر روی دندان های مجاور ندارد.
  • مراقبت و نگهداری آسان یکی دیگر از مزایای ایمپلنت دندان می باشد که شامل تمام روش های نگهداری از دندان های طبیعی مانند مسواک، نخ دندان کشیدن می شود.
  • یکی دیگر از مزایای ایمپلنت دندان، حفظ استخوان فک و جلوگیری از تحلیل استخوان فک است.

نحوه انجام ایمپلنت دندان فک بالا

به طور کلی تقاضا برای ایمپلنت دندان فک بالا بیش تر می باشد و تفاوت های با ایمپلنت دندان فک پایین دارد. از آن جایی که دندان های فک بالا بیشتر در طرح لبخند تاثیر می گذارند از اهمیت ویژه ای برخوردارند.

برای انجام ایمپلنت دندان فک بالا، در صورتی که دندان ها کشیده شده باشند، بیمار باید مدتی را بدون دندان سر کند. چرا که در استخوان فک بالا مشکلات بیشتری وجود دارد.

به طور مثال یکی از بزرگترین چالش های ایمپلنت دندان های فک بالا عدم وجود تراکم کافی استخوان فک می باشد که به وسیله حفره های سینوسی دیده می شود. بنابراین کیفیت، حجم و تراکم استخوان فک بالا بسیار دارای اهمیت می باشد.

بنابراین در صورت وجود مشکل در این قسمت دندان پزشک باید ابتدا این مشکلات را رفع کند. سپس اقدام به انجام ایمپلنت کامل فک بالا نماید.

همچنین آناتومی استخوان کرست فک بالا که در زیر بینی و سینوس های فک بالا است، بسیار دارای اهمیت می باشد. بنابراین باید به درستی پیش از انجام کاشت دندان فک بالا مورد بررسی قرار بگیرد، تا سینوس های بالای دندان ها به آسانی منبسط نشوند.

همچنین کم شدن حجم استخوان فک بالا یکی دیگر از مواردی می باشد که قبل از ایمپلنت دندان باید مورد بررسی قرار بگیرد.

نحوه انجام ایمپلنت فک پایین

فک پایین به طور کلی برای ایمپلنت دندان بسیار مناسب است.‌ متخصصان ایمپلنت دندان در ابتدا جایگاه رشته های عصبی را شناسایی می کنند و سپس بر روی آن ها ایمپلنت انجام می دهند. همچنین بارگذاری فوری تاج دندان در همان جلسه انجام می شود. به این نکته توجه داشته باشید که بیشتر پایه های ایمپلنت دندان در قسمت جلوی فک کاشته می شوند چرا که تراکم رشته های عصبی در این ناحیه فک پایین بیشتر است. در کل فک پایین باید دارای ارتفاع ۱۰_۷ میلی متری باشد.

در صورتی که قصد ایمپلنت کامل فک پایین را دارید، می توانید با همکاران ما در سایت پرستیژ به آدرس https://prestigeclinic.ir/ مراجعه کنید و یا با شماره های مندرج در همین صفحه تماس بگیرید.

هزینه ایمپلنت کامل دهان

قیمت ایمپلنت کامل فک بالا و ایمپلنت فک پایین به عوامل مختلفی مانند نوع متریال، جنس ایمپلنت دندان، کشور سازنده ایمپلنت، تجربه و مهارت دندان پزشک، زمان کاشت ایمپلنت و … بستگی دارد.

به طور کلی کیفیت و نحوه انجام ایمپلنت بسیار دارای اهمیت است و باید توسط متخصص آن انجام شود. همچنین انجام ایمپلنت کامل فک بالا بسیار سخت تر از ایمپلنت کامل فک پایین می باشد، بنابراین دارای قیمت بیشتری نسبت به ایمپلنت کامل فک پایین دارد.

همچنین اگر استخوان فک دارای استحکام کافی نباشد نیز قیمت ایمپلنت دندان ها کمی فرق می کند. در صورتی که قصد دارد، قیمت دقیق ایمپلنت دندان را بدانید، می توانید با همکاران ما در سایت پرستیز تماس بگیرید و اطلاعات مد نظر خود را بدست بیاورید.

نتیجه گیری

ایمیلنت کامل فک بالا و ایمپلنت کامل فک پایین، یکی از بهترین و مناسب ترین روش ها برای افرادی می باشد که قصد دارند، زیبایی را به صورت خود بازگردانند. به طور کلی می توانیم به این نتیجه برسیم که این نوع ایمپلنت ها باعث می شود که بتوانید غذاها را راحت تر بجوید و خیلی راحت تر و با اعتماد بنفس بالاتری صحبت کنید و در جمع لبخند بزنید.

همچنین انجام ایمپلنت کامل فک یک کار تخصصی می باشد و نیاز به ماهر و تبحر زیادی دارد بنابراین باید سعی کنید ایمپلنت دندان های خود را به یک متخصص ماهر و با تجربه بسپارید. ما به شما پیشنهاد می کنیم که به سایت پرستیژ مراجعه کنید، چرا که یکی از بهترین مراکز ایمپلنت در ایران می باشند که این این نوع ایمپلنت را برای شما به درستی انجام می دهد و شما می توانید لبخند زیباتری داشته باشید.

سوالات متداول ایمپلنت کامل فک بالا و پایین

افرادی که به دلایل مختلف مانند بیماری لثه، پوسیدگی دندان یا ضربه، تمام یا اکثر دندان‌های خود را از دست داده‌اند، می‌توانند کاندیدای مناسبی برای ایمپلنت کامل فک باشند. البته، سلامت عمومی فرد و تراکم استخوان فک نیز در موفقیت ایمپلنت نقش مهمی دارند.

 

  • مشاوره اولیه: در این مرحله، دندانپزشک شما وضعیت دهان و دندان‌هایتان را ارزیابی می‌کند و درباره مزایا و معایب ایمپلنت کامل فک با شما صحبت می‌کند.
  • برنامه‌ریزی: دندانپزشک با استفاده از تصاویر رادیولوژی، یک برنامه درمانی دقیق برای شما تهیه می‌کند.
  • جراحی: در این مرحله، ایمپلنت‌ها در استخوان فک شما قرار می‌گیرند و پس از مدتی، اباتمنت‌ها روی ایمپلنت‌ها نصب می‌شوند.
  • ساخت و نصب پروتز: پس از بهبود کامل لثه‌ها، پروتز دندان روی اباتمنت‌ها قرار می‌گیرد.

مدت زمان بهبودی پس از ایمپلنت کامل فک به عوامل مختلفی مانند سن بیمار، سلامت عمومی، و نوع ایمپلنت استفاده شده بستگی دارد. به طور معمول، فرآیند بهبودی چندین ماه طول می‌کشد.

 

محبوب ترین مقالات
محبوب ترین اخبار و مقالات تجهیزات و ماشین آلات فرآوری معدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *