قیمت لمینت دندان در تهران

نویسنده : مدیر پرتال مشاوره     دسته بندی : لمینت

لمینت دندان که یکی از روش های کاربردی برای زیباسازی و برطرف کردن عیوب ظاهری دندان است، این روزها به یکی از محبوب ترین خدمات دندانپزشکی تبدیل شده است. از این رو بسیاری می خواهند بدانند که قیمت لمینت دندان در تهران چقدر است و چه بودجه ای باید در نظر بگیرند. اما قبل از اینکه ببینیم هزینه لمینت دندان در تهران چگونه است و چه عواملی بر آن تاثیر می گذارند، بهتر است با لمینت و چگونگی انجام آن بیشتر آشنا شویم.

لمینت دندان چیست؟

لمینت دندان پوسته ای نازک است که بر اساس نیاز فرد طراحی می شود. این پوسته ها به منظور تغییر رنگ، شکل، اندازه یا طول دندان ها و بهبود ظاهر آن ها به سطح جلویی دندان ها چسبانده می شوند. لمینت پرسلن ساخته شده از لایه های نازک سرامیکی مختلف که روی مینای دندان طبیعی و توسط لایه ای چسبنده جایگزین می شود. بر خلاف تصور عموم، برای ساخت لمینت نیازی به تراشیدن دندان نیست و در صورت انتخاب روش درمانی مناسب توسط دندانپزشک متخصص، تنها برخی نیازهای آماده سازی برای جاسازی لمینت ها بدون آسیب به دندان طبیعی، انجام می شود. در کنار جنبه زیبایی، عملکرد صحیح لمینت نیز مهم است و چسباندن صحیح و قوی لمینت ضروری است. دندانپزشک پس از نصب از رزین های حساس به نور استفاده می کند تا با اشعه لمینت را سر جایش محکم کند.

آیا لمینت دندان می تواند دندان های شما را خراب کند؟

خیر، اگر دندانپزشک شما متخصص باشد و تجربه کافی داشته باشد، دندان های طبیعی شما آسیبی نمی بینند. دندانپزشک ابتدا از دهان و فک شما عکس برداری کرده و دندان های شما را معاینه می کند تا مطمئن شود لمینت دندان برای شما مناسب است. اگر دندانپزشک تشخیص داد که لمینت انتخاب مناسبی برای شما نیست، گزینه های دیگری مانند ونیرهای کامپوزیت، باندینگ دندان، ارتودنسی، سفید کردن دندان یا کانتورینگ را پیشنهاد می کند. شما باید اطلاعات کافی در مورد همه گزینه ها داشته باشید تا زمانی که بتوانید بهترین راه را انتخاب کنید.

مزایای لمینت دندان

از آنجایی که لمینت برای همه افراد همانند دندان های اصلی و به صورت جداگانه ساخته می شود، بنابراین تشخیص تفاوت بین لمینت و دندان طبیعی سخت است. لمینت ها بر خلاف دندان های طبیعی به دلیل استفاده از مواد با تکنولوژی بالا در ساخت آنها در برابر لکه های چای و قهوه مقاوم هستند. همچنین لمینت در مقایسه با سایر روش های سفید کردن دندان، بهتر و مقاوم تر است و از عمر بیشتری بهره می برد.

معایب لمینت دندان

ساخت لمینت زمان بر است و نصب لمینت را حداقل یک هفته به تاخیر می اندازد. در صورتی که لمینت ها به درستی چسبانده شوند و عوامل تخریب دندان محدود یا از بین رفته باشد، بیمار می تواند از لمینت به عنوان دندان طبیعی استفاده کند. با وجود پایداری بالا، لمینت ها ممکن است شکننده باشند. لمینت نباید تحت فشار باشد همانگونه که دندان های طبیعی نیز نباید تحت فشار باشند. به عنوان مثال، شما باید از جویدن ناخن، خوردن یخ یا شکستن آجیل خودداری کنید.

مراحل لمینت دندان

فرآیند ساخت لمینت دندان شامل مراحل مختلفی است که روی قیمت لمینت دندان در تهران تاثیر می گذارد:

مرحله اول: در یک جلسه مراحل آماده سازی مورد نیاز روی دندان ها با دقت بالایی انجام و با دقت میلی متری اندازه گیری می شود.

مرحله دوم: در همان جلسه، دندانپزشک از دندان هایی که می خواهید لمینت کنید، مدل برداری می کند. توجه کنید که قیمت لمینت دندان در تهران به ازای هر واحد دندان محاسبه می شود و هرچه دندان بیشتری لمینت کنید، هزینه بالاتری دارد.

بقیه مراحل به جلسه دیگر حدود یک هفته بعد موکول می شود.

مدل‌ها به لابراتوار دندان‌پزشکی ارسال و لمینت‌ها به صورت پوسته سرامیکی نازک ساخته می‌شوند.

در جلسه دوم لمینت ها روی دندان ها قرار می گیرند و توسط رزین somans روی سطح دندان می چسبند.

در صورت نصب صحیح در تمام مراحل، لمینت ها با دندان ها یکپارچه شده و هیچ شکاف و نابرابری وجود نخواهد داشت و می توانید از نخ دندان برای تمیز کردن دندان های طبیعی استفاده کنید.

بدیهی است برای ایجاد چهره طبیعی و حفظ سلامت لمینت، دقت دندانپزشک و آزمایشگاه متخصص ضروری است و استفاده صحیح از مواد مناسب بسیار بر ماندگاری لمینت تاثیر می گذارد. همچنین دقت کنید که مواد سازنده و نوع ساخت لمینت می تواند قیمت لمینت دندان در تهران را بسیار بالا و پایین کند.

تعمیر و نگهداری لمینت دندان

از آنجایی که هزینه لمینت دندان در تهران برای بسیاری از مردم کمی زیاد است، نگهداری از آن اهمیت پیدا می کند. نگهداری از لمینت دندان بسیار ساده است و باید با مسواک زدن و نخ دندان کشیدن معمولی، آنها را مانند دندان های اصلی خود در نظر بگیرید. معمولاً دندانپزشک استفاده از خمیر دندان فلوراید غیر ساینده را به شما پیشنهاد می کند. برای بررسی عملکرد لمینت و واکنش دهان شما به آن باید یک هفته پس از نصب به دندانپزشک مراجعه کنید. حتی اگر با لمینت ها مشکلی هم نداشته باشید، باید پس از یک هفته برای بررسی سلامت دهان و دندان خود به دندانپزشک مراجعه کنید. اگر عادت به قروچه یا فشردن دندان های خود دارید، دندانپزشک به شما توصیه می کند که از محافظ دندان استفاده کنید تا از دندان در هنگام خواب محافظت کنید. همچنین باید به طور مستمر به پزشک خود مراجعه کنید، زیرا لمینت باید توسط خمیر مخصوص غیر ساینده صیقل داده شود. همچنین دندانپزشک شما باید در مدت زمان کوتاهی دندان های شما را چک کند تا بتواند هر نشانه کوچکی از خرابی را پیدا کند.

عوامل موثر بر قیمت لمینت دندان در تهران

عوامل متعددی بر قیمت لمینت دندان در تهران اثر می گذارند که مهم ترین آنها عبارتند از:

·     تعداد واحد لمینت: قیمت لمینت بر اساس هر واحد دندان برآورد می شود و در نتیجه هرچه تعداد دندان بیشتری برای لمینت کردن داشته باشید، هزینه آن بیشتر می شود.

·     برند و شرکت سازنده: یکی از عوامل مهم بر قیمت لمینت دندان در تهران، برند و سازنده لمینت است که بسیار هم تنوع دارند. از لمینت های سوئیسی و آلمانی گرفته تا لمینت های ژاپنی، کره ای و آمریکایی، هرکدام قیمت خاص خود را دارند. اما معمولا برندهای آمریکایی قیمت بیشتری دارند.

·     پزشک و کلینیک: اینکه شما به سراغ چه پزشکی با چه میزان تجربه و تخصص بروید، بر هزینه لمینت دندان در تهران بسیار تاثیر می گذارد. همچنین کلینیک و محل آن نیز می تواند بر قیمت نهایی تاثیرگذار باشد.

·     درمان های جانبی: گاهی برای اینکه لمینت بتواند به خوبی چسبانده شود، نیاز است که روی دندان شما درمان های جانبی برای بسترسازی جهت چسباندن لمینت انجام گیرد. این درمان ها قیمت لمینت دندان در تهران را بالاتر از حد معمولی که نیاز به درمان نیست، قرار می دهد.

·     اندازه لمینت: اندازه لمینت یکی از فاکتورهای مهم در قیمت لمینت دندان در تهران است. چراکه هرچه اندازه آن بزرگتر باشد، قاعدتا مواد بیشتری برای ساختش مصرف شده و کار بیشتری می طلبد.

·     لابراتوآر سازنده: لمینت ها در لابراتوآر یا همان آزمایشگاه های دندانپزشکی ساخته می شود و هرکدام بسته به مواد و تجهیزات، قیمت های متفاوتی دارند. در نتیجه هزینه لمینت دندان در تهران از آزمایشگاه تا آزمایشگاه دیگر می تواند تفاوت زیادی داشته باشد.

·     پوشش بیمه: عمدتا بیمه های درمانی همگانی و دولتی در ایران این نوع خدمات دندانپزشکی همچون لمینت را پوشش نمی دهند. اما برخی از بیمه های تکمیلی هستند این پوشش را دارند و می توانند قیمت لمینت دندان در تهران را برای شما مقداری کاهش دهند.

جدول قیمت لمینت دندان در تهران

نوع لمینت دندان

قیمت هر واحد لمینت دندان (تومان)

لمینت دندان لمینت دندان موقت

1.200.000 الی 1.500.000

لمینت دندان لمینت ونیر کامپوزیت

1.200.000 الی 2.000.000

لمینت دندان لمینت دندان زیرکونیا

2.200.000

لمینت دندان لمینت دندان سرامیکی Vita

3.800.000

لمینت دندان لمینت دندان ایمکس

5.000.000

لمینت دندان لمینت دندان فلدسپاتیک

7.400.000

 

پرستیژ، بهترین کلینیک دندانپزشکی در تهران آماده ارائه خدماتی همچون کامپوزیت دندان تهران - لمینیت دندان تهران - ایمپلنت دندان تهران - اورتودنسی دندان تهران در بهترین کلینیک دندانپزشکی تهران به شما عزیزان با بهترین کیفیت می باشد.

مقالات مشابه

نظرات یا سوال خود را به اشتراک بگذارید

×
درخواست های من
درخواست های مشاور
بستن
تومان